reklama

Sexovali ste a čakáte dieťa? Tak nech sa páči, na dôsledky bolo treba myslieť predtým

Nejako veľa toho dnes na internete povyskakovalo v súvislosti s nedávno organizovaným pochodom za život. Nie, nie som za. A ani proti. Preto hovorím, že žena by sa mala rozhodnúť sama.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)

Som žena, mám maternicu, mám dve deti, dve tehotenstvá, žiadny potrat, ani interrupciu Chvalabohu, nič také som nikdy nemusela riešiť- teda potrat a interrupciu. Ale práve to je to, čo mi ako žene, matke, sexuálnej partnerke, bráni nútiť iných rozhodnúť sa. Fakt, že JA SOM NIKDY v tejto pozícii nebola. Prečo by teda mali rozhodovať za NE iní?

Nenávistné, zlostné komentáre pod článkami, príspevkami opäť rozdeľujú ľudí na dobrých a zlých. A ja sa zamýšľam.

Som veriaca a keď sme išli mať s manželom svadbu, katechétka si nás zavolala, aby nás poučila o sexuálnom živote. Žiadna antikoncepcia, prezervatívy, prerušovaná súlož, len počítanie plodných a neplodných dní. Hm. Už mi nevedela poradiť, ako na to, keďže mám syndróm polycystických vaječníkov a teda nepravidelný cyklus, kedy si plodné a neplodné dni človek nevie vypočítať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa ľudí je za pochod vďačných, lebo vlastne bojujeme za nezabitie dieťaťa. Bože, mať dieťa vo svojom tele, je ten najväčší dar, aký som mala možnosť 2x zažiť. Cítiť jeho pohyby, uvažovať a predstavovať si, ako vo mne rastie, ako si cmúľa pršteky, počuť, ako mu bije srdiečko... No aj tak by som sa neodvážila INEJ ŽENE rozkázať.

Je hriechom zabiť dieťa? Bezpochyby áno...

No zároveň sa pýtam, či nie je povrchné zabrániť jeho narodeniu súložou mimo neplodných dní? Nie je to to isté, ako použiť kondóm a potom to šupnúť do koša? Antikoncepcia zákaz, prezervatív zákaz, prerušovaný styk tiež, ale je v poriadku sexovať mimo plodných dní. Hm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž neviem. Nerozumiem tým vraj 50 tisícom ľudí, čo sa nechali zviezť na akciu, lebo sú proti potratu. Ono sa niekedy treba aj zamyslieť. Niekedy stačí otázka a keby sa jednalo o mňa? O moju dcéru, matku, ženu, že nemusí ísť len o neplánované tehotenstvo po dobrovoľnom styku, kedy ani ja nemám problém povedať:

Sexovali ste a čakáte dieťa? Tak nech sa páči, na dôsledky bolo treba myslieť predtým.

Ale sú aj iné dôvody.

Ozaj a tiež mi nejde do hlavy, že tu sa bojuje za život nenarodeného dieťaťa a keď sa z neho stane (áno, nestane, viem- buď ním je, alebo nie je) homosexuál, nepustíme ho do kostola, resp. neželáme si, aby tam prišiel a nedajbože sedel vedľa nás. Miešam hrušky s jablkami? Nie. Len mi nejde do hlavy, že v tomto maličkom štáte si toľko protirečíme. Len sa pozrite pár mesiacov dozadu, ako sa kde hovorilo o homosexuáloch , prisťahovalcoch, emigrantoch a dnes tu pochodujeme za život. A nevieme sa rešpektovať ani už keď sme tu, narodení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak ja len toľko: nik nemá právo, žiadny muž, žiadny katolík, evanjelik, žid, žena, priateľ, nepriateľ, lekár, kňaz hovoriť im do toho, ako sa rozhodnú. Pred Bohom nebudú stáť oni. No verím, že Boh je tak láskavý, že ich dôvody chápe viac, než ONY SAMÉ. Môžu im pomôcť rozhodnúť sa, povzbudiť, no konečné rozhodnutie musí urobiť ten, kto si celý život a možno aj potom zaň ponesie následky...

Ingrid Škropeková

Ingrid Škropeková

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Najlepším spôsobom ako sa nájsť, je stratiť sa v službe iným. *Mahátma Gándhí Píšem o živote, reálnych situáciách, ktoré denne zažívam. Moje názory, či moralizovanie nemusia byť vždy tým naj, ale tiež som len človek.​Verím v dobro ľudí a v to, že jadro každého z nás tvorí chuť pomáhať iným.​Som vyštudovaný sociálny pracovník a svoju profesiu nadovšetko milujem. V odbore pracujem roky. Ako dobrovoľník s ľuďmi bez domova, zdravotne ťažko postihnutými, autistami, či rôznymi ľuďmi v ťažkých životných situáciách. Od roku 2015 pracujem pre detskú onkológiu ako fundraiser.​Skúsenosti čerpám zo života.Viem, že nič neviem.​Najšťastnejšia som, keď môžem byť niekomu nápomocná.Som darca krvi a niet nad pocit po odbere.​Robím to, čo môže urobiť takmer každý z nás a teda nie som výnimočná.Mám veľa chýb. A robím aj tie pravopisné.Ak niekomu ublížim, často je to nevedomé a mrzí ma to viac, ako samotného dotknutého. Teda podľa rôznych múdrych ľudí a kníh som vlastne nevyrovnaný človek.​Dôležité však je, že stále som človekom a nechcem, aby vo mne zanikla ľudskosť.​Taká som. Inak som matka dvoch synov, manželka skvelého muža a sme taká obyčajná rodina trápiaca sa s hypotékou, splátkami a problémami dnešnej doby.​Ale sme vďační aj za to. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu