reklama

Hmotná núdza 2,20 eur, zahodíš hrdosť, prosíš o pomoc, no tej sa nedožiješ...

Pred časom som písala článok o ťažko chorej Ivetke, ktorá prežívala dni len vďaka kyslíkovému prístroju. Vtedy mi veľmi ďakovala. Dnes si už tento článok neprečíta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ráno ma zasiahla smutná správa. Ivetka vo veku čerstvých 50 rokov opustila tento svet. Len pred pár dňami. A ja sa cítim, akoby som je nepomohla dostatočne. Viem, že bola ťažko chorá, bojovala o každý nádych, jej smrť nebola moja vina. No pýtam sa, či sme ako ľudia urobili, čo sme mohli. Nevyzbieralo sa jej dosť peňazí ani na kyslíkový prístroj... Ivetka mala zadaných viacero výziev, ktoré si môžete pozrieť po kliknutí na tento odkaz. Viaceré skončili po uplynutí maximálnej doby bez toho, aby sa naplnil cieľ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na portáli Ľudia Ľuďom som overovateľ už asi od roku 2012. Vždy som chcela pomáhať a tak som ani sekundu neváhala. Napriek tomu, že som si uvedomovala, že zaručiť sa vlastným menom za iných, nie je sranda. A tak som veľa výziev z rôznych dôvodov aj neoverila. Držím sa filozofie, že overujem len jednotlivcom a ak si nevedia pomôcť sami. Nezabudnem, keď mi Ivetka písala o tom, aby sme výzvu založili anonymne, lebo ľudia jej neprajú. Písala som o tom tu. Nik by si to s ňou nechcel vymeniť. Alebo áno? Po zverejnení článku o chorobe mi od nej prišlo úprimné poďakovanie:

  • Dobrý deň prajem Ingridka. Ďakujem za všetko, čo pre mňa robíte. Prepáčte mi prosím, že píšem až dnes, ale necítim sa dobre. Ďakujem z celého srdca, že ste mi venovali svoj čas a napísali ste to tak krásne a verím, že sa to viac už nestane a že sa ľudia uvedomia. Pani Ingrid, ešte raz veľké ĎAKUJEM.

A Ivetka nezabudla ďakovať ani tým, ktorí jej príbeh pochopili a nezištne pomohli. Ďakovala veľa:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Ďakujem veľmi pekne ďakujem .Áno, snažím sa nevzdávať, ale je to veľmi ťažké, keď ste sám. (IL)

  • Ďakujem veľmi pekne, ďakujem!! Želám vám, aby ste nikdy nebol sám a chorý. (IL)

  • Ďakujem všetkým moji dobrí ľudia, veľmi pekne ďakujem z celého srdca, veľmi veľmi ďakujem. Ste moji anjeli strážni.Až mi slzy vošli do očí! Objímam všetkých a obrovské ďakujem. (IL)

  • Ďakujem všetkým darcom. Je to od vás veľká pomoc, ktorú si veľmi vážim. Ďakujem na tisíc krát. (IL)

  • Iné ako ďakujem neviem napísať, však aspoň Vám prajem všetkým darcom MORE ZDRAVIA A LÁSKY!Veľmi mi pomáhate a to si veľmi vážim.Prajem vám krásne dni bez úrazu a v pokoji. Nech nikdy nie ste sám. (IL)

  • Moji neznámi s dobrým srdcom veľké ďakujem. Ste moja iskra nádeje a anjelikovia strážni, veľmi, tak veľmi potrebujem pomoc vašu nie len finančnú, ale aj neviem sa presne vyjadriť duševnú, empatickú osobu hľadám.Ešte nájsť niekoho, kto mi poradí.Obrovské Ďakujem. (IL)

  • Anonymným darcom veľmi pekne ďakujem za vašu veľkú pomoc. Som milo prekvapená, koľko je ešte dobrých ľudí. Naozaj všetkým, zo srdca ďakujem za veľkú pomoc, vašu pomoc. Prajem vám hodne zdravia a prajem len to dobré. (IL)

  • Ľudia moji dobrotiví obrovské ďakujemza vašu podporu a veľké srdiečka! Ďakujem, ďakujem, vážim si, čo pre mňa robíte. (IL)

  • Ďakujem anonymným darcom. Veľmi si to vážim, keby som nemala vás, neviem kde sa ocitnem. Aj tak si so mnou osud kruto zahral. Nikomu neprajem nič zlé. Ďakujem zo srdcavšetkým . (IL)

  • Záchrancovia moji veľké ďakujem patri vám! Za vašu pomoc. Veľmi pekne ďakujem a prajem vám veľa zdravia a lásky. Objímam vás. (IL)

  • Moji milovaní pomocníci, obrovské ďakujem. Páni a dámy, máte obrovské srdiečka, ste anjelikovia moji. Ešte raz zo srdca ďakujem. (IL)

Ivetka moja, verím, že hoci ste naposledy vydýchli tu, vo večnosti dýchate bez akýchkoľvek ťažkostí. Tam už nemusíte prosiť úrady o príspevok, ktorý vám poskytnú vo výške 2,20 eur. Tam už nemusíte prosiť o peniaze, aby ste mali z čoho zaplatiť výdavky, tam nemusíte obhajovať svoje konanie. Je mi veľmi ľúto, že ste odišli, no utešujem sa, že Vám je lepšie.

Odpočívajte v pokoji.

A my sa pokúsime poučiť. Neváhať a pomôcť. Bez posudzovania, porovnávania a s rozumom a láskou. Pretože ja viem, že sa to dá aj bez toho, aby sme sa oklamali. Stačí sa viac zaujímať. Napríklad aj o overené príbehy reálnych ľudí prosiacich o pomoc tu:https://www.ludialudom.sk/profil/detail/1697

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A Ivetka....

Ja ĎAKUJEM Vám.

*obrázok použitý z : https://www.researchgate.net/figure/Angels-guard-the-stairs-that-the-dead-climb-up-into-heaven-16_fig4_279171404

Ingrid Škropeková

Ingrid Škropeková

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Najlepším spôsobom ako sa nájsť, je stratiť sa v službe iným. *Mahátma Gándhí Píšem o živote, reálnych situáciách, ktoré denne zažívam. Moje názory, či moralizovanie nemusia byť vždy tým naj, ale tiež som len človek.​Verím v dobro ľudí a v to, že jadro každého z nás tvorí chuť pomáhať iným.​Som vyštudovaný sociálny pracovník a svoju profesiu nadovšetko milujem. V odbore pracujem roky. Ako dobrovoľník s ľuďmi bez domova, zdravotne ťažko postihnutými, autistami, či rôznymi ľuďmi v ťažkých životných situáciách. Od roku 2015 pracujem pre detskú onkológiu ako fundraiser.​Skúsenosti čerpám zo života.Viem, že nič neviem.​Najšťastnejšia som, keď môžem byť niekomu nápomocná.Som darca krvi a niet nad pocit po odbere.​Robím to, čo môže urobiť takmer každý z nás a teda nie som výnimočná.Mám veľa chýb. A robím aj tie pravopisné.Ak niekomu ublížim, často je to nevedomé a mrzí ma to viac, ako samotného dotknutého. Teda podľa rôznych múdrych ľudí a kníh som vlastne nevyrovnaný človek.​Dôležité však je, že stále som človekom a nechcem, aby vo mne zanikla ľudskosť.​Taká som. Inak som matka dvoch synov, manželka skvelého muža a sme taká obyčajná rodina trápiaca sa s hypotékou, splátkami a problémami dnešnej doby.​Ale sme vďační aj za to. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu